Διαχείριση άγχους: Mέσα από 7 βήματα διώξε ό,τι σε “βαραίνει” και σε στρεσάρει καθημερινά

 

Όλοι ανεξαιρέτως, σε κάποια δεδομένη στιγμή της ζωής μας, έχουμε βιώσει το λεγόμενο άγχος. Είναι ο τρόπος µε τον οποίο το σώµα µας προετοιµάζεται να αντιδράσει απέναντι σε απειλές και κινδύνους. Παρόλο που ακούγεται παράξενο, το λίγο άγχος µπορεί να είναι χρήσιµο. Είναι η ψυχολογική μας προετοιμασία και μπορεί να µας βοηθήσει να έχουµε την απαραίτητη διέγερση ώστε να ενεργήσουµε µε τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αντιδράσουµε αποτελεσµατικά απέναντι σε άγνωστες ή και δύσκολες καταστάσεις.

Τι γίνεται όμως όταν το άγχος μας κυριεύει; Η έλλειψη χρόνου, σε συνδυασμό με τις πολλές ασχολίες της καθημερινότητας έχουν εδραιωθεί στην ζωή μας, αφήνοντάς μας έρμαια σε στρεσογόνες συνθήκες. Κάποιοι άνθρωποι έχουν άγχος σε καταστάσεις που δεν είναι απειλητικές ή άγνωστες. Άλλοι βιώνουν υπερβολικό άγχος και δεν µπορούν να δραστηριοποιηθούν κανονικά. Σ΄ αυτή την περίπτωση, το υπερβολικό άγχος εµποδίζει την καθηµερινή ζωή.

Το σώµα µας, µπορεί επίσης να βιώσει µεγάλο άγχος. Μάλιστα, όταν αυτό συµβαίνει, δεν είναι καθόλου χρήσιµο. Εάν έχουµε πολύ άγχος σε καταστάσεις που δεν είναι απειλητικές ή σε κάποιες συγκεκριµένες καταστάσεις, τότε είναι πολύ πιθανό το άγχος να είναι ένα σοβαρό πρόβληµα. Αντί να µας βοηθά, εµποδίζει τη φυσιολογική µας ζωή.

Το σημαντικό είναι να αντιληφθούμε ότι το άγχος μπορούμε να το “πολεμήσουμε”, μπορούμε να ξεφύγουμε από αυτό και μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα της καθημερινής μας ζωής. Αρχικά πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πόσα πολλά “χάνουμε” όταν βρισκόμαστε σε αυτή την κατασταση. Το άγχος κρύβει ένα φόβο, προσπαθούμε να ελέγξουμε τα πάντα, γιατί βασικά ψάχνουμε ασφάλεια. Αν δεν “δουλέψουμε” όμως τις πραγματικές αιτίες του άγχους μας, θα καταλήξουμε με μια ψεύτικη ασφάλεια, μια ψεύτικη χειραγώγηση του μυαλού μας, ένα ψεύτικο έλεγχο, που απλά θα μας δώσει μια πρόσκαιρη ανακούφιση.

Ως άνθρωποι, χρειάζεται να έχουμε πίστη πρώτα από όλα στον εαυτό μας, έπειτα στο καθετί που μας συμβαίνει και στις πράξεις μας.

Ένα από τα βασικά μειονεκτήματα του άγχους είναι ότι μας οδηγεί στο να είμαστε πάρα πολλές ώρες την ημερα μη συγκεντρωμενοι σε οτιδήποτε και αν κάνουμε. Περνάει η στιγμή και δεν καταλαβαίνουμε τι έχει γίνει, γιατί εμείς δεν ζούμε, δεν βρισκόμαστε στο τώρα, απλά αφήνουμε τη ζωή να συμβαίνει γύρω μας και εμείς τελικά κάνουμε κύκλους γύρω από πράγματα που απλά δεν έχουν γίνει ακόμα, δεν πρόκειται να γίνουν ή δεν τα αφήνουμε να γίνουν. Είμαστε οι κομπάρσοι και όχι οι πρωταγωνιστές της ίδιας μας της ζωής. Μήπως έτσι τελικά ζούμε μια ψευδαίσθηση; Ας μην ξεχνάμε ότι το μόνο αληθινό και πραγματικό είναι το τώρα, αυτό που συμβαίνει στο εδώ και τώρα. Όλα τα υπόλοιπα είτε έχουν περάσει, είτε δεν έχουν έρθει ακόμα.

 

Διώξε το άγχος μέσα από 7 βήματα:

Βήμα 1: Ξεκίνα να προγραμματίζεις την επόμενη μέρα σου από το προηγούμενο βράδυ και κάθε τι που βάζεις σε πρόγραμμα ή σε σειρά, πίστεψε, “νιώσε” ότι θα πραγματοποιηθεί και θα υλοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πέτα όλες τις αρνητικές σκέψεις έξω από αυτό το πρόγραμμα που φτιάχνεις.

Βήμα 2: Ξεκίνα να ξυπνάς 30 λεπτά νωρίτερα, ώστε να δίνεις περισσότερο χρόνο στο σώμα, στο νου και στο πνεύμα σου να ξυπνάει πιο ήρεμα, χωρίς βιασύνη και πίεση. Θα δεις ότι αμέσως θα αλλάξει η μέρα σου. Τα 30 αυτά λεπτά αρκούν και θα κάνουν την διαφορά στο ξύπνημά σου. Θα σε βοηθήσουν στο να έχεις ένα καλό ξεκίνημα και μια όμορφη μέρα, σε σύγκριση με το να κοιμόσουν 30 λεπτά περισσότερο.

Βήμα 3: Βγες από το σπίτι σου και “βάλε” έστω ένα προσποιητό χαμόγελο, ως άσκηση. Θα δεις ότι πολύ σύντομα, αυτό θα γίνει συνήθεια. Το ίδιο το χαμόγελο μεταφέρει ένα διαφορετικό μήνυμα στον εγκέφαλο, αποκτάς θετική ενέργεια και η μέρα σου ξεκινάει με αισιοδοξία.

Βήμα 4: Οτιδήποτε κι αν κάνεις, οπουδήποτε κι αν βρίσκεσαι, άρχισε να παρατηρείς ό,τι βλέπεις γύρω σου, πράγματα, εικόνες, τους ανθρώπους, νιώσε τις μυρωδιές της φύσης και σκέψου χαρούμενες εικόνες. Ακόμα κι αν βρέχει, ο δρόμος είναι μποτιλιαρισμένος κι εσύ εγκλωβισμένος σε ένα αμάξι, παρατήρησε το βροχερό καιρό, τον ουρανό και την μυρωδιά που υπάρχει από την βροχή. Έτσι θα εστιαστεί σε διαφορετικό σημείο ο νους και θα βγεις από το τούνελ του άγχους και της πίεσης στο στομάχι.

Βήμα 5: Για ό,τι σου αρέσει που συμβαίνει μέσα στην ημέρα σου, θέλω να πάρεις μια βαθιά αναπνοή και να  ψιθυρίζεις από μέσα σου: “ευχαριστώ για αυτό που συμβαίνει τώρα”.

Βήμα 6: Καθώς επιστρέφεις στο σπίτι ή στο γραφείο, θέλω να εισαι συνειδητοποιημένος στο πού μπαίνεις. Ξεκίνα να μοιράζεις περισσότερα χαμόγελα στους ανθρώπους που συναντάς, χαμόγελα που να τα “νιώθεις”, να τα καταλαβαίνεις, να τα αισθάνεσαι. Κάνε το ίδιο με τις αγκαλιές. Αγκάλιασε τους ανθρώπους που αγαπάς και σε αγαπάνε. Η αγκαλιά είναι θεραπευτική. Μπορεί να ηρεμήσει εσένα και τους γύρω σου ακαριαία, δίνεις μια θετική ενέργεια και αύρα στο περιβάλλον μέσα στο οποίο μπαίνεις.

Βήμα 7: Καθώς έχει τελειώσει η μέρα σου και βρίσκεσαι ξαπλωμένος, χαλαρός και ήρεμος στο κρεβάτι, μέχρι να σε παρει ο ύπνος, θέλω να σκεφτείς πέντε στιγμές που ένιωσες πολύ όμορφα μέσα στην ημέρα. Κράτα αυτές τις όμορφες σκέψεις και συνέχισε κάνοντας μια προσευχή για σένα τον ίδιο και για αυτούς που αγαπάς.

Θα δεις πολύ σύντομα η ζωή σου θα αλλάξει προς το καλύτερο.


Ελάτε μαζί μου στα σεμινάρια που ξεκινούν από την επόμενη εβδομάδα και μαζί θα ανακαλύψουμε πολλά βήματα ακόμα προς την βελτίωση της ποιότητας της ζωής σας. Ελάτε να βγάλετε το άγχος από την ζωή σας και να αρχίσετε να τη ζείτε πραγματικά, απολαμβάνοντας την κάθε στιγμή που σας δίνεται. Μην σπαταλάτε το δώρο της ζωή σας, τιμήστε το!

 

Σεμινάριο Διαχείριση Άγχους
Ημερομηνία Σεμιναρίου: 23/05/2019
Ώρα: 20:00 – 22:00
Αξία Σεμιναρίου: 20 ευρώ
Τοποθεσία:  Νέο Ψυχικό, Μετρό Κατεχάκη
Τηλέφωνο κράτησης θέσης: 2130443436

Εισηγήτρια: Αδαμαντία Καζάκου
Nlp master -Life coach (προπονήτρια ζωής)
Ειδικός  στην ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ
Ιδρύτρια :LIFE &BUSINESS MENTORING GROUP

 

Loading